28 nov Älskade Public service!

Ikväll börjar årets upplaga av  "På spåret". Ett program för alla, även 50+20, naturligtvis.

Jag säger bara "Älskade Public service" och tänker på:

På Spåret
Aktuellt
Mitt i naturen
Korrespondenterna
Packat och klart
Sportnytt
Agenda
Carin 21.30
Livet i Fagervik
Dobidoo
Himlen kan vänta
Toppform
Landet runt
Uppdrag granskning
Babel
Bolibompa
Robins
Antikrundan
Vetenskapsmagasinet
Beckman, Ohlson & Can
Höök
Svensson, Svensson
K Special
Dokument utifrån
Go`kväll

för att nämna några.

Public service står för hög kvalitet och ett allsidigt utbud. Där ryms allt från fördjupande samhällsprogram till bred underhållning. Vi betalar med TV-avgiften till ett oberoende bolag. Staten kan inte lägga sig i och snöda ekonomiska intressen göre sig icke besvär. En bättre konstruktion än detta är svårt att finna för att stärka TV:s oberoende ställning. Vill vi ha en oberoende television måste vi också ge den ekonomiska muskler. TV- avgiften måste betalas av alla som tittar på TV. Public service måste i gengäld vara så bra att det stora flertalet vill betala TV- avgiften. 

Från mig kommer därför denna fredag ett fyrfaldigt, kungligt, leve för Public service.
Det leve: Hurra, hurra, hurra hurra!

Kommentarer
Postat av: Sven.H.Person

hej

2008-11-28 @ 16:28:26
URL: http://anderstell.blogg.se/
Postat av: Sven.H.Person

Jag bor förtjänstfullt nog inte staden kristianstad, där tydligen skrivare tell har sitt näste. Jag kom av en tillfällighet in på din blogg och ser till min förvåning att politiker tell tydligen fördriver sin tid med att skriva långa haranger om de mest skilda ämnen av mer eller snarare mindre allmänt intresse. Det vore klart mer angeläget för oss som inte känner din vardagsrytm och intresseinriktning om du ägnade din skrivklåda åt att plocka upp något ämne som fler än du själv ev kan vara intresserad av. Då kanske du skulle få lite kommentarer till dina vardags- funderingar. Som den gode politiker jag förmodar du är tar du naturligtvis min reflektion på rätt sätt.

Som en röd tråd genom en stor del av dina bröd- texter skymtar en viss hr duvborn fram. Tydligen tycks du ha en viss hatkärlek till denne skrivare på stadens avis. Viss likhet med ärevördiga Grönköpings Veckoblad kan spåras i denna er relation. Även om relation tycks vara ensidig. För en utomstående skulle det naturligtvis vara roligt att veta vem avisens gnällige pennfäktare kan vara. Måste man skaffa lokaltidningen för att få en uppfattning om den verklige skrivaren? Han tycks ju inte reagera på dina kommentarer!

2008-11-28 @ 17:21:06
URL: http://anderstell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0