29 nov Kort stycke en lördagkväll

Vad finns att fundera på en lördagkväll?

Ett tack kanske kan vara lämpligt.

Stort tack för de kommentarer som jag får på min blogg! De är inte många men nog så värdefulla. Till gårdagens kommentar från Sven H Person vill jag gärna säga att mycket av det jag kommenterar möjligen intresserar kristianstadsbor mest. Den J Duveborn jag ofta refererar till är politisk redaktör på Kristianstadsbladet. Som socialdemokrat tycker jag att det är viktigt att lyssna även på andra röster i den politiska debatten. De må vara liberala eller ha andra ideologiska förtecken. Kristianstadsbladet är liberal och skulle som sådan kunna vara intressant. Nu är den inte det. Skälet till det är att den politiske redaktören har en anti- socialdemokratisk inställning  till den grad att allt han skriver är förutsägbart. Jag brukar framhålla liberalen Per T Ohlsson, som skriver i Sydsvenskan. Han har en diskuterande och reflekterande stil som gör att hans krönikor ofta är tänkvärda och läsvärda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0