18 aug "Livet blir lättare om du äter en bra frukost"

Teven står på och det är just reklamavbrott i friidrottssändningen. Jag hör en röst som säger: "Livet blir lättare om du äter en bra frukost." sådant slipper jag höra på de licensfinansierade kanalerna. Jag vet ändå att det är viktigt med en bra frukost utan att Wasabröd, som det var i detta fallet, behöver tala om det för mig. Nu ska det sägas att jag i stort sett alltid köper knäckebröd från Wasa i Filipstad. Det gör jag för att det är Nils Ferlins stad och jag har suttit bredvid honom på en parkbänk nere vid ån. Det kan för övrigt alla som vill göra.

Precis nu ska 3000 meter hinderloppet börja. Jag ska följa det och se hur det går för Mustafa Mohammed. Lite osäkert med formen för hans del, även om han kan göra bra lopp emellanåt. Hög fart från början. Det blir tufft för Mustafa. Efter halva loppet ligger han sist. Någon av kenyanerna vinner, kan man anta. Ett varv kvar och det är tre kenyaner och en fransman i toppen. Kenya etta, tvåa och fyra. Frankrike trea. Ja, det var väl knappast någon överraskning.

Måste förbereda imorgon inför lördagens möte med BUN S- gruppen. Vi behöver beta av några punkter inför höstens arbete med skolfrågorna. Snart drar arbetet med ett nytt kommunalpolitiskt handlingsprogram igång och det måste vi diskutera ordentligt. Vi behöver också fundera på vad som är viktigt att säga på budgetfullmäktige i september samt vad vi ska bidra med i form av debattinlägg, motioner och interpellationer.

Fick ett mail från min syster idag som börjat jobba igen efter semestern. Som vanligt är det lite segt de första dagarna så jag påminde om att det var tur att inte högerns linje vann när man röstat om semesterlagar i Sverige. De har varit emot införandet av såväl två som tre och fyra veckors semester. Med tanke på den ideologiska offensiv som pågår från Timbros och Svenskt Näringslivs sida kan man förvänta sig att de snart komemer att framhålla det förträffliga med att riva upp semsterlagen och låta det vara upp till "individens frihet" att "komma överens" med sin arbetsgivare hur mycket semester man ska ha. 

Äter man bara en bra frukost löser sig det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0