4 aug 38

38.


"Senaste nytt från centrala är att vi ska planera för en samordnad aktivitet i juni nästa år", sa Katarina. "Det blir tuffare än vad det någonsin varit förut. Syftet är att i princip slå sönder hela deras ledningsstruktur. Det blir ett antal personer vi ska rikta insatsen emot. Om vi kunde borde vi agera tidigare, men det är dessvärre inte möjligt med hänsyn till alla förberedelser som krävs.  Vad vi vet nu så planerar dom en aktivitet för att skapa så mycket oro och kaos som möjligt, förmodligen så inrymmer det även mord, så låt oss bara hoppas att vi hinner före. Centrala kommer att sprida en del uppgifter till SÄPO för att göra dom lite mer alerta och möjligen skjuta lite på deras attacker. Vi kommer att få alla uppgifter vi behöver, men får klara det praktiska själva. Vi vet ännu inte vilka celler som blir berörda, det beror på vilka i ledningen som väljs ut. Jag skulle ändå gissa att vi ligger bra till. Gudmarsson finns här och han är onekligen en nyckelperson. Dom celler som bedömer att dom kommer att behöva stöd utifrån kommer att få det. Det kan bero både på insatsens natur och om det behövs till exempel teknisk kompetens som inte finns i cellen.


Nu blir det ett nytt möte i januari, som centrala kallar till. Då ska i princip allt vara klart. Alla celler kommer då att sättas i högsta beredskap. Datum kommer vi inte att få då utan först i början av april. Namn kommer att meddelas sex veckor före den aktuella tiden. Vem ska delta på januarimötet, eftersom jag inte får åka på det?"

"Jag kan åka", sa Lena, "om det är OK för er. Jag kan ta på mig rätt mycket arbete med det här under våren." Hon såg sig omkring och konstaterade att de andra gärna såg att hon deltog från cellen. "Bra", sa hon", det här känns viktigt."  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0