6 aug 40

40.


Mellandagarna.


"Ja, jag tror att det är rätt, det är den där jävla fjanten med hästsvans och ring i örat vi ska ta. Jag tror det är en riktig analys. Dels är han, det tycker jag vi har kunnat få belägg för, en av de mer populära i den här så kallade regeringen, dels tror jag att en del gammalt högerfolk egentligen inte blir så upprörda, annat än lite anständigt klädsamt. Jag kan tänka mig att dom som var med på den gamla högerns tid undrar vad fan det är som händer. En högerregering med en neger, bögar och en med hästsvans och ring i örat! Fega har dom i och för sig alltid varit, med några få undantag som varit nationellt sinnade och stått för det. Det får vara hur det vill med det, men det vi strategisk åstadkommer är i alla fall att vi skruvar upp tempot ett snäpp. Vår propaganda måste ut maximalt om den tilltagande oredan, om utlänningars kriminella och asociala beteende och om att det behövs hårdare tag."

"Det verkar som om vi är överens på den här punkten. Det känns bra att vi kommit så här långt. Vad det handlar om nu är en extremt noggrann planering och kartläggning av aktiviteter och rörelsemönster. Det är vad vi måste ägna oss åt hela våren. Får vi en bra kartläggning och process under våren bör en insats kunna verkställas innan midsommar. Det kommer att göra folk skiträdda hela sommaren. Det är bra om den stress vi åstadkommer finns med in i hösten. Det vi nu behöver göra är att fördela uppdrag till vårt folk, men det måste ske på ett sådant sätt att ingen får hela bilden klart för sig. Kanalen får vara den reguljära organisationen, där ledningen, på våra order, får planera och ge direktiv om aktiviteter. Det finns dom jag definitivt inte litar på och dom kan vi ju försöka undvika. Den där skithögen i Karlstad till exempel är en direkt säkerhetsrisk. Vi ska vara stenhårda när det behövs men inte dumma i huvudet och det är han, det har jag sett alldeles för många exempel på."

"Hur gör vi nu med kontakterna med de andra i den nationella ledningen? Vi har det fulla mandatet att leda den här insatsen. Vi måste bara se till så att vi har dom med oss. Vi vet mycket väl att det finns åtminstone två personer som inte direkt älskar oss, ja du nämnde en av dom. Vi ska underhålla dom med så mycket information så att dom blir nöjda, men inte säga något egentligen. Det är ju ett upplägg som dom accepterat, för övrigt. Men det var en annan sak jag tänkte på. Vi har ju bara berört själva insatsen ganska marginellt så här långt. Utgångspunkten är alltså att vi tar in våra män i omedelbar anslutning till insatsen och sen snabbt tar dom ut igen. Det kan italienarna hjälpa till med, dom är bra på sån´t. Dina kontakter utgår jag från är användbara, Bengt?"

"Dom kontakterna står jag för. Jag kommer att överföra all nödvändig information när det är dags. En viss framförhållning måste dom ha. Det är inte bara att ta in dom, dom måste ha tillräckligt med info för att kunna verkställa. I övrigt har vi, vad jag kan se, körschemat klart. Ny kontakt mellan oss den femtonde januari sexton noll noll. Händer något innan dess som vi måste reagera på vet ni rutinerna."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0