14 feb Hjärta

På "På spåret" igår var det en fråga om moln. Ett av dem var ett cumulusmoln och jag kom då att tänka på den finska sånggruppen Cumulus som en gång sjöng:

"Skynda dig älskade skynda att älska
dagarna mörkna minut för minut
tänd några ljus det är nära till natten
snart är den blommande sommaren slut"

Detta kan ju passa en dag som denna, den 14 februari 2009.
Nu är det ju inte sommar men raderna kan väl ses lite bildligt. Kärlek måste hållas levande kanske det kan betyda.

Jag mötte I igår när jag var på väg hem från jobbet. Vi pratade naturligtvis om politik och om hur vi når ut. Vi pratade särskilt  om vikten av att nå ut till unga människor. Jag tror att det är nödvändigt att gå tillbaka till våra mål och vad som är meningen med det vi vill. På ett sätt handlar det om kärlek; kärlek till människor, till naturen och till själva livet. Det handlar om att alla ska uppleva hur det kan vara att få må bra, ta tillvara sina gåvor och talanger och utveckla dem tillsammans med de man möter, älskar eller umgås med. För oss handlar det om att skapa de materiella och etiskt/moraliska förutsättningarna för att det ska bli möjligt.

Idag börjar E sin resa norrut och H fyller 25 år.
Jag känner en stor kärlek till dem.

Kommentarer
Postat av: johan

E har nått en bit på vägen. Träffade honom hos U

2009-02-14 @ 21:58:56
Postat av: Marika

Det du beskriver tror jag är själva kärnan i det politiska engagemanget. Ibland undrar jag vad som hände med den tanken hos många av våra medlemmar. Det är dags att göra nåt radikalt... Att förvalta skattemedel är en sak - politik är något helt annat.

2009-02-15 @ 10:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0