21 feb Som väntat

Som väntat argumenterar Duveborn emot ett samhälleligt ansvarstagande för SAAB i dagens tidning. Han betraktar SAAB redan som dött. Jag kan naturligtvis inte tvärsäkert säga om SAAB har en framtid eller inte. Däremot är det min uppfattning att samhället/staten ska ta ett ansvar för den infrastruktur som är uppbyggd runt en högtekonologisk verksamhet. Det ansvaret kan tas tillsammans med näringslivet, det är bara det att näringslivet iform av GM har abdikerat. Sen spelar det ingen roll hur mycket Maud Olofsson upprepar att GM har ett ansvar. De kommer inte att ta det ansvaret därför att de inga pengar har.

Vill vi kalla oss civilisation måste det vara förenat med att bygga samhällen som är till för människor, inte för ett nyliberalt ekonomiskt system.

Igårkväll hölls, som jag nämnde i gårdagens blogg, en kulturkväll där ölkulturen hyllades. Det finns mycket gott öl. Igår smakade vi av mestadels olika sorter av aletyp med ursprung i Belgien, Storbrittannien, USA, Frankrike och Nederländerna. Det är spännande att prova alla dessa sorter. Många är av riktigt god kvalitet med ett djup i fylligheten, en rik beska och komplexa smaker. En av min favoriter är den franska La Goudale. Broder J vann vår interna tävling och hyllades med en speciell skotsk öl, Innis & Gunn, som är lagrad på ekfat och får en speciell smak av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0