27 juni En utmaning

Sommarens stora utmaning för min del börjar i morgon. På min blogg har jag i huvudsak kommenterat dagspolitiska händelser eller annat som hänt i min vardag. Sådant som jag stannat upp en stund inför och reflekterat över. När jag började bloggskrivandet i september förra året bestämde jag mig för att skriva något varje dag. En blogg måste, enligt min mening, hållas aktuell annars blir den helt ointressant för eventuell besökare.


Kreativiteten tryter ibland, det måste erkännas, och nu inför sommaren har jag funderat över hur det ska vara möjligt att ge dagsaktuella kommentarer på ett något så när intressant sätt. Jag har kommit fram till att det klarar inte jag. Vädret går ju inte heller att skriva om varje dag och inte heller om vilken bok jag för närvarande läser.


Det går inte heller att allt för ofta ge uttryck för frustration över det som skrivs i Kristianstadsbladet. Det blir tröttsamt och det är förmodligen inte bra för blodtrycket att bekymra sig allt för mycket över.


Så det får bli något annat denna sommar.


Imorgon börjar så ett månadslångt äventyr för mig. Jag ska skriva en berättelse om en idé jag grunnat på. Det blir i form av en följetong från och med i morgon och som varar hela juli månad. Exakt när det tar slut vet jag inte. Berättelsen är inte skriven än.....  


Kommentarer
Postat av: Anders S

Jag väntar med spänning på berättelsen. För tillfället läser jag Hanne-Vibeke Holsts "Drottningoffret" som jag kan rekomendera, men kommmer självklart att följa med i din berättelse.

Anders

2009-06-27 @ 21:39:30
Postat av: johan

Låter spännande, hoppas det blir lite avkopplande för dig, alltså ha lite kul när du skriver..

2009-06-28 @ 08:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0