9 mars Facebook

Jag gick med på facebook i höstas. Något undrande inför denna företeelse för, som jag trodde, i huvudsak unga människor. Det var inte alls så. Jag är fascinerad av det nätverksbyggande som pågår på facebook. Mängder av grupper på olika teman finns att ansluta sig till. Genom de vänkontakter man fått, jag har 52 nu, får man lite korta ögonblicksbilder av vad de tänker på just nu eller vad de sysslar med. Det är som om alla de som man kan kanske inte känner så väl, men vet om, har träffat och har någon slags relation till kommer en något närmare. Där finns också de jag träffar ofta, kanske varje vecka, där också en kommunikation kan pågå av enkel och snabb karaktär.

Jag tycker facebook är fantastiskt i just sitt nätverks- och kontaktskapande. På facebook finns, som sagt, olika grupper man kan gå med i. För närvarande är jag med i 27 grupper av synnerligen olika karaktär., nämligen:

Republikanska föreningen
Let´s break a Guiness record! 2010! The largest group on facebook
Coop suger fett. Sälj skånsk mjölk i Skåne
Folkbildare mot höger alliansregering
Socialdemokraterna
Jobbare mot rasism
Regionmuseet Kristianstad & Kristianstad konsthall
Vi som skiter fullständigt i att Daniel och Victoria ska gifta sig
Vi som ska demonstrera första maj
Vi som vill bevara vår skånska mjölk
Sluta särskriva
Kryssa Hillevi Larsson i EU- valet
Efterarbetet
Socialdemokrater mot kärnkraft
Kära polisman, Rosengårdsbarn är inga blattar och apor
I bet I can find 1000000000 people who dislike Silvio Berlusconi to
Jag ska rösta 7 juni
Gaza needs your voice now
Can we find 1000000 people who don´t want smoking back in pubs
Light a million candles
Jag är röd
Sverigedemokraterna utan riksdagsplats 2010
Fair trade Fokus 2008
facking generation
Cartags
Sälj inte vårt apotek

Fler grupper och fler vänkontakter blir det säkert efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0