13 sept Vilodag

Skönt med åtminstone en vilodag denna helg, även om det korta besöket i Stockholm och mötet med förtroenderådet var bra.

En promenad längs havet är alltid rogivande och det fick det bli en idag. Växlande molnighet, men vi klarade oss utan regnskur den tid vi var ute. Vid en av alla dessa bunkrar som utgjorde den så kallade Per Albinlinjen har något tillverkat en enkel bänk. Där är det oftast lä med sikt rakt mot Stenshuvud. Där är det utmärkt att sitta en stund och titta på havet. De kentska tärnorna har nog dragit söderut nu. Ingen syntes till idag.

Denna vilodag innehåller som vanligt inte enbart vila. Två timmar innebandy kör rätt så slut på mig och jag undrar som vanligt vad det är för nytta med det. Men det är det naturligtvis.

Kvällen får avslutas med Agenda där de rödgröna är kvällens gäster. Det ska bli intressant. Vi har, tycker jag som jag skrivit flera gånger, ett urstarkt budskap - Minska klyftorna! Det enda som dock tycks intressera media är att det behövs en del skattehöjningar. Också detta har Mona Sahlin och Thomas Östros gjort tydligt.

Paus.

De rödgrönas framrädande var bra. Det var en säkerhet i framträdandet som jag inte riktigt sett tidigare. Mer av det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0