17 dec Julklapp till omöjligt uppdrag

Dagens julklapp med ord går till Inger Paulsson Axell, förvaltningschef på omsorgsförvaltningen I Kristianstad. Jag tycker Inger sett lite trött ut den sista tiden så julklappar kan nog behövas nu. Att vara chef för och ta ansvar för ett av de stora välfärdsområdena i en kommun tillhör kategorin "nästintill omöjliga uppdrag att få positiv uppmärksamhet för". Vården och omsorgen om äldre och om personer med funktionsnedsättningar kan vara en källa till ständig frustration. Det görs massor med bra insatser och det satsas mycket av våra skattemedel - men ändå räcker det inte till. Det finns så oerhört mycket mer vi vill göra för att stärka människors möjligheter till oberoende och självständigt liv, för att människors möjligheter till nätverk och möten med andra ska bli bättre och för att människors individuella behov av trygghet, närhet och värme ska kunna tillgodoses.

Brister är alltid enkla att peka på. Medias uppmärksamhet av ett liggsår någonstans i detta land går som en stöt genom hela landets älderomsorg och alla känner sig skyldiga, hukar med huvudena och skäms.

Du har gjort ett bra jobb Inger, med det svår uppdrag du har. Ta nu ledigt och koppla av några dagar under julhelgen.
En riktigt God Jul önskar jag dig och din familj!


Kommentarer
Postat av: Inger PA

Ett STORT TACK Anders!

Din julklapp värmer, men jag vill gärna dela med mig till alla positiva, engagerade och fantastiska medarbetare på omsorgsförvaltningen.

Jag önskar Dig och Din familj en riktigt God Jul.

2008-12-17 @ 22:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0