18 dec Morgonjulklapp

Dagens klapp ger jag med stor glädje till  Asta Franzén. Asta leder med fast hand och mycket ömsint Korpens morgonsim, varje vecka, måndagar och torsdagar mellan sex och åtta. Hon  noterar nogsamt när man "skolkat" några gånger och möter med varma, välkomnande ord när man möts vid bassängkanten. Det är svårt att "skolka" och det är uppmuntrande att delta i morgonsimmet.

Idag har vi haft säsongsavslutning på morgonsimmet och som vanligt har Asta bjudit på kaffe och hembakade bullar. Badhanddukar delas ut till de som passerat förutbestämda etapper och vi hälsas välkomna till nästa säsong.

Asta är mycket engagerad i Rickarums byateater och program delas alltid ut när teatern spelar på sommaren. Asta fyllde 80 för något år sedan och hon och många av hennes generationskamrater är föredömen för mig när det gäller att hantera en stigande ålder. Nämligen bortse från det och leva!

Asta, jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: Sten

Vilket gott omdöme den bloggande jultomten visar!

Asta är värd en stor klapp - och kram.

De tidiga morgnarna i badet saknar jag inte, däremot Asta.

2008-12-19 @ 11:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0