22 dec Kommunalpolitisk julklapp

Dagens klapp delar jag ut till alla mina vänner i Kristianstadspolitiken. Tack till er, mina vänner i partiet. Vi har haft ett konstruktivt år där vi börjat arbeta med det program som ska ligga till grund för valet 2010. Jag tycker vi för det mesta har bra möten och en god stämning i våra S- grupper. Ett särskilt tack och symbolisk julklapp  delar jag ut til vännerna i barn- och utbildningsnämndens S- grupp. Jag har fått ett mycket bra välkomnande av er sedan jag trädde till som gruppledare och vice ordförande i barn- och utbildningsnämnden i våras.

När det gäller politiken skulle det kunna vara som att spela mot öppet mål. Vi har de bästa argumenten i dessa ekonomiskt svåra tider: Solidaritet, hålla ihop landet, se till så ingen hamnar utanför. Mot det står borgaranas politik med skattesänkningar för de som har det gott ställt och socialbidrag till de fattiga. 

Tack också till mina politiska meningsmotståndare. Utan er vore det ingen demokrati. Politiken och demokratin är som allra bäst när vi möts i en öppen och respektfull debatt om både tidens svåra frågor och om hur vi hanterar kultur, vård och skola här i Kristianstad. Det finns inga eviga sanningar men väl ett sökande efter de bästa vägarna för att vårt land och vår planet ska vara en bra plats att leva på. Jag tror att socialimens idé är urstark när det gäller möjligheten att nå en bättre värld. Men jag behöver pröva mina argument mot till exempel liberala och konservativa åskådningar.

Så God Jul och ett Gott Nytt År till alla aktiva i Kristianstadspolitiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0