24 dec Stora julklappsdagen

Idag, på julafton 2008, delar jag ut julklappar till mina nära, till K, till E och H. Det är en förmån att få dela vardag och helg med de som står en närmast. Det är en förmån att ha dem nära att samtala med, att dela en stund framför TV:en med eller att sitta tyst med och läsa en bok. Och idag får de julklappar, inte bara i form av paket utan också i form av tankar.

Jag vill också dela ut tankepaket till föräldrar, syskon med familjer och all annan släkt som jag uppskattar mycket. Det betyder mycket för mig att träffa er eller ha kontakter på andra sätt.

Jag skulle också vilja dela ut julklappar till resten av världen. Jag skulle önska att de som just nu plågas av svält, förtryck, krig eller som just nu dör i onödan fick ta del av det bästa livet kan erbjuda. Att få uppfylla "sina bästa stämningars längtan". Om livets mening kan man spekulera - Ett är jag alldeles övertygad om: Nu när vi av någon anledning finns här kan det inte finnas något annat mål än att se till att alla jordens barn får det gott på sin vandring genom livet. MIn tro är att det är vi människor som måste åstadkomma det på egen hand. Det är också så att allt är möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0