21 jan Gråväder...

... men rätt trevligt ändå.

Jag har idag, på förmiddagen, besökt Furets förskola i Tollarp och deltagit i aktiviteterna en stund. Det är intressant att följa hur genomtänkt verksamheten är. Det liknar inte på något sätt skola, men en verksamhet där lärandet blir en del av leken. Jag avslutade med lunch tillsammans med barnen och kaffe och lite småprat med personal.

Därefter lite papperssortering, ett möte med en förteträdare för en friskola och sen blir det kommunstyrelsemöte klockan fem.

Jag lyssnade i efterhand på Obamas tal igår. Jag tycker han tog upp rätt mycket av vad jag skrev i min blogg att jag förväntar mig av honom. Han har förmodligen läst den.

Jag är rätt bekymrad över BUN:s budget. Det blir minus för förra året och jag misstänker att vi har med oss utgifter till i år som vi inte budgeterat för. Detta samtidigt som skatteintäkterna viker gör inte situationen särsklit ljus.


Jag fick ett MMS med bild på muren från en god vän som är på en semstervecka i Kina. När man ser gråvädret här hade det onekligen varit trevligt med en längre resa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

grått även här

2009-01-21 @ 21:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0