24 jan Händelserik lördag

Världscupen i skidor, 15 km klassisk stil med individuell start. En riktig höjdare på TV en lördagförmiddag. Det blev riktigt spännande och Johan Olsson kom tvåa, 1,5 sekund efter Lukas Bauer. Det är skönt att slippa masstarter i skidåkningen. Spänningen uteblir nästan helt och hållet. Efter några mils åkning är det ofast spurten som avgör. Att sitta och titta på en femmil med masstart är trist i två timmar. En femmil med individuell start är spännande från den första mellantiden efter några kilometer.

Idag har det varit invigning på en ny utställning på konsthallen. Alltid trevligt och en och annan bekant brukar jag hitta där. Denna gång visas en fotoutställning av konstnären Mats Eriksson. Han vill åskådliggöra hur vi utformar städer och offentliga rum och har funderat mycket på folkhemmets arkitektur. Det är alltid bra att få en berättelse när man tittar på en utställning så därför vill jag rekommendera någon av de lunchvisningar som ges under februari och mars. Lunchvisningarna är kl. 12.00 (varar 20- 30 minuter) den 29 jan, 12 feb, 19 feb, 3 mars och 17 mars.

Ikväll ska vi till Yllan och titta på "Shall we dance". Vi är rätt många partivänner som ska ge Annelie vårt stöd i denna tävling. Vi har följt hennes vedermödor under träningen och hon har, ärligt talat, inte alltid sett lycklig ut över detta evenemang. Jag har påminnt henne om att hon måste le hela tiden för det tycker jag mig ha uppfattat att man gör i dylika tävlingar. Men ikväll gäller det och våra bifallsrop ska hon få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0