28 jan Skolbesök

Idag har jag besökt Fröknegårdsskolan och blivit mycket väl mottagen av rektor Göran Malmström, många lärare och elever. I varje klassrum har jag mötts av synnerligen trevliga elever och lärare och ett fint arbetsklimat. Det har gått snabbt och enkelt att få kontakt och ett kortare samtal. På Fröknegårdsskolan är de vuxna närvarande och ambitionen är ha ett klimat med ömsesidig respekt med vuxna som vägledare. För mig är intrycket att man lyckas bra med det. Möten som de här berikar vardagen.

Läser att J Duveborn, K- bladet, inte tycker om att LO och socialdemokraterna ska hänga ihop. Det förstår jag att han inte tycker. När har han någonsin försökt förstå sambandet mellan den fackliga rörelsen och den politiska. Att han vill att sambandet ska upphöra är helt begripligt eftersom hans enda syfte är at försvaga arbetarerörelsen. Sen skriver att balansen på arbetsmarknaden nu är till fackens fördel! Är han på en annan planet? Högerstyret gör allt för att försvaga de fackliga organisationerna. Varslen bara ökar. Krisen fördjupas. Hanteringen av arbetslösa och sjuka är en skandal. Jag ser inte många tecken på att arbetstagarsidan skulle ha något övertag på arbetsmarknaden. Det här vet ju naturligtvis även Duveborn. En sådan som han kommer alltid att säga att arbetstagarsidan har ett övertag även om den enskilde löntagaren driver runt som daglönearbetare och står med mössan i hand och ber iom arbete.

Försäkringskassan är en skandal. De borgerliga är inte intresserade av en fungerande försäkringskassa med god service. Deras intresse är att så få som möjligt ska efterfråga dess tjänster. De kommer att fortsätta att nedrusta den så mycket de kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0