31 jan Västerås

Är i helgen på socialdemokratiska kommundagar i Västerås. Intressant och trevligt. Jag har deltagit i ett seminarium om skolan där vi bland annat fick en redovisning av en internationell studie med jämföresler mellan olika länder. En av de absolut viktigaste frågorna handlar om lärarnas kompetens och arbetsmetoder. Hit hör även ledarskapet för hur pedagogiken utvecklas i klassrummen.  Jag har fått en del att fundera på som jag tar med hem. Därutöver har det varit bra tal av bland andra Mona Sahlin och Tomas Östros. Ikväll blir det kamratfest och imorgon ytterligare ett seminarium.

Ännu har jag inte fått några svar på gårdagens utlysta tävling. Väntar förhoppningsfullt på en hel drös med svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0