22 mars En helg går alldeles för fort

En helg går alldeles för fort. Å andra sidan går veckans v ardagar i allmänhet också väldigt fort. Det där med att leva i nuet, njuta av stunden, är inte så enkelt. Ofta så rinner dagarna bara iväg och efteråt undrar jag vart de tagit vägen. Kjell- Olof Feldt hade som titel på sina memoarer "Alla dessa dagar". Jag har för mig hela strofen ur den citerade dikten lyder "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var det som var livet."

Nu är det en ny vecka igen. Imorgon vanlig arbetsdag oc h imorgonkväll håller arbetarekommunen årsmöte . En intressant gäst kommer, Ibrahim Baylan, vår nye partisekreterare. Det ska bli mycket intressant att lyssna på honom. Vi måste bli mer aktiva nu. Vi måste skapa ett trovärdigt alternativ i den kris vi befinner oss i. På partikongressen i höst ska nya program om olika frågor antas, till exempel om skolan och andra välfärdsfrågor. Men vi kan inte vänta tills dess med att vara en hög och tydlig röst i den politiska debatten. Vår röst behövs nu!

Efter mötet imorgonkväll blir det nattåg till Stockholm. På tisdag och onsdag är det en så kallade skolriksdagen, med mängder av seminarier. Jag har inte varit med på den förut så det ska bli intressant.

Återstoden av kvällen får ägnas åt först Aktuellt och sen Agenda. Därefter en stunds läsning av den nya bok jag precis börjat med: Carl- Johan Vallgrens "Kunzelman & Kunzelman". Efter ett femtiotal sidor känns det som en skröna som ännu inte övertygar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0