15 mars Gråväderspromenad

Jag tittade på melodifestivalen igårkväll och röstade naturligtvis på Caroline af Ugglas "Snälla, snälla". Den var klart bäst, annorlunda, lie ovanlig, men ändå en melodi som jag tror kommer att bli väldigt populär. Det var väl bara den och vinnaren som skilde sig från de övriga som lät likadant som tusen andra diskodunklåtar eller tusen andra smöriga ballader.

Jag lyssnade, som oftast, på Godmorgon världen denna söndagmorgon. Oftast med intressanta reportage och så naturligtvis med satirinslaget Public service. Public service med de lysande imitatörerna Göran Gabrielsson och Rachel Molin. Idag intervjuades kungen i Public service apropå opinionen mot att skattebetalarna ska bekosta Victorias och Daniels bröllop. Bland annat så har 45000 personer på facebook anslutit sig till en grupp som inte vill vara med och betala. Kungen tyckte det var dåligt, han hade hoppats på en större anslutning och han avslöjade att det var han som startat denna grupp.

Sen blev det en gråväderspromenad längs havet. Rätt blåsigt idag, men ändå friskt. 

Ikväll blir det bio. Det är dags att se Män som hatar kvinnor. Jag tycker att böckerna var väldigt fascinerande med denna högst annorlunda superhjälte, Lisbet Salander. Jag har hört mest positivt om filmen från de som sett den. Det ska bli intressant.

Och sen är det måndag igen.......


Kommentarer
Postat av: Anders

Tack, jag blev kallad galen av "Taggen" igår för jag tyckte också att Caroline af Ugglas vär bäst. Du kommer inte att bli besviken på filmen ikväll. Jag såg den i torsdags coh tyckte den var jättebra.

2009-03-15 @ 19:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0